در زمان خرید خودرو دست دوم به این نکات توجه کنید!

با توجه به بالا رفتن عجیب قیمت خودرو در سال های اخیر، بسیاری از کاربران دیگر توان خرید خودرو نو را ندارند و سراغ خرید خودرو دست دوم و کارکرده می روند. برای این که بتوانید خودرو دست دوم خوبی خریداری کنید، باید حتما به نکات مختلفی توجه کنید تا خرید خوبی داشته باشید و مشکلی برای شما یا خودرویتان به وجود نیاید. هر چند برای خریداری هر خودرو کارکرده و هر مدل مختلف، نکاتی که باید به آن ها توجه کرد متفاوت هستند اما می توان راه حل های عمومی زیادی را برای خرید امن خودرو دست دوم به دست آورد. با ما همراه باشید تا این نکات را با هم بررسی کنیم و به نتیجه ای مناسب برسیم. این نکات برای خودروهای شرکت های مختلفی مانند سایپا یا ایران خودرو کاربردی است.

 

نکات مهم در زمان خرید خودرو یا ماشین دست دوم

خرید خودروی دست دوم می‌تواند برای بسیاری از افراد یک گزینه جذاب و اقتصادی باشد. با این حال، خرید خودروی دست دوم نیازمند توجه به نکات مهمی است که در این مقاله به آن‌ها پرداخته خواهد شد. در ادامه به بررسی نکات مهم خرید خودروی دست دوم پرداخته خواهد شد و می توانید از نظر متخصصان امداد خودرو مشهد امداد تکنیک بهره بگیرید.

بسیاری از خودرو های دست دوم موجود در ایران کیفیت بالایی ندارند و می توانند شما را به مهمان همیشگی تعمیرگاه ها تبدیل کند. در کنار این موضوع، برخی از خودرو های به شدت قدیمی ممکن است در پروسه دریافت گواهی معاینه فنی دچار مشکل شوند و با جریمه روزانه ای که برای شما صادر می شود، باعث هزینه های میلیونی می شوند.

بهتر است همیشه پیش از خرید خودرو، سراغ یک کارشناس حرفه ای بروید و به دانسته های خود اعتماد نکنید. یک کارشناس حرفه ای می تواند ایرادات خودرو شما را تشخیص دهد. همچنین ممکن است فرد فروشنده خودرو دست دوم، با دستکاری توانسته باشد میزان کیلومتر خودرو را کم کرده باشد. در این شرایط شما می توانید با درخواست دیاگ خودرو در مشهد، کیلومتر واقعی ماشین مورد نظرتان را متوجه شوید. البته به یاد داشته باشید اگر خودرو مورد نظر شما کیلومترش کم شده و حتی فروشنده حاضر به کاهش قیمت است، خرید را بیخیال شوید چون این احتمال وجود دارد که فروشنده واقعیت های دیگری را درباره خودرو به شما نگفته باشد.

اگر می خواهید کلاه سرتان نرود حواستان به این نکات باشد!

  • سعی کنید از مکان هایی که افراد و خودروهای زیادی در آن جا وجود دارند خرید خودرو دست دوم انجام ندهید و به جای آن سراغ استفاده از پلتفرم های آنلاین بروید.
  • فرقی ندارد چه روشی را برای خرید خودرو انتخاب می کنید، در هر صورت باید به همراه خود یک کارشناس خبره ببرید تا از کلاه برداری جلوگیری کنید.
  • با این که برگه کارشناسی رنگ اهمیت زیادی دارد اما بهتر است خودتان یا متخصصی که همراه شما آمده هم به دقت نقاط مهم خودرو را بررسی کند. نقاطی مانند درون صندوق عقب، شاسی ها و … باید حتما به صورت چشمی بررسی شوند تا خودروی شما تصادفی نباشد.
  • پس از خرید خودرو بهتر است به فکر تعویض روغن موتور و روغن ترمز ماشین باشید. در صورتی که روغن های ماشین را پس از خرید تعویض نکنید، ممکن است به تعمیر خودرو سیار در مشهد احتیاج پیدا کنید.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که در زمان خرید خودرو دست دوم باید به آن توجه کنید، سلامت موتور است. متاسفانه بسیاری از ما در هنگام خرید خودرو دست دوم به سلامت رنگ و بدنه خودرو توجه می کنیم و بیخیال سلامت موتور می شویم. این در حالی است که یک خودرو با بدنه ایراددار و موتور سالم، می تواند گزینه بسیار بهتر و کم هزینه تری برای بسیاری از کاربران باشد.

سخن پایانی

با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو در کشورمان، بهترین انتخاب برای بسیاری از کاربران خریداری یک خودرو دسته دوم است اما در زمان خرید ماشین دست دوم، باید به نکات مهمی توجه کنیم که می تواند باعث جلوگیری از از بین رفتن سرمایه های ما و خودروی ما شود. در صورتی که شما هم تجربه خرید خودرو دست دوم را دارید، می توانید در بخش نظرات با ما همراه شوید و ایده و نظرات خود را با تیم امداد خودرو مشهد ایران تکنیک و کاربرانش به اشتراک بگذارید.

مقالات آموزشی
دیدگاهی ثبت نشده است.
دیدگاه خود را ثبت نمائید

* نظرهایی که حاوی توهین است، منتشر نمی شود.

* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

همزمان با تائید انتشار نظر، به من اطلاع داده شود.